Devletin inisiyatif gücü

Sabri Altun

16-02-2021 13:41

Babam 2018 de 90 küsür yaşında vefat etti.
Belki tarihimizin, özellikle de Cumhuriyet tarihimizin en kötü, en ızdıraplı çağını yaşadı.
En büyük inkılapların yaşandığı, bu milletin adeta iğnenin deliğinden geçtiği bir çağdı.
% 10’un elit %90’ın sefalet içinde bırakıldığı bir çağdı. En büyük kıtlıkların yaşandığı, İnsanların dağdaki otlarla beslendiği, askerliğin dört yıl olduğu, kendi ülkesinde köle muamelesi gördüğü, devletin bütün ceberrutluğuyla halkını ezdiği, sıradan bir askerin istediği an bir köyü bir alana toplayıp her türlü hakareti yapabildiği, dinini diyanetini ve en önemlisi Kur’an’ını gizli öğrendiği bir çağdı...
Ekonomik olarakta ekmeğe muhtaç bir çağdı.
Vefat etmeden bir hafta öncesine kadar her fırsatta bana:
“Bu zamanın kıymetini bilin. Sakın kimse sizi kandırmasın” derdi...
Evet, o “Ekmeğe muhtaç” bir çağı yaşamıştı, ben ise “ yetmiş sente muhtaç” bir çağdan geliyorum. Bir zeytini beş lokmaya böldüğüm, yamalı gömlek, yamalı pantolonlarla kuyruklarda büyüdüğüm bir çağdan geliyorum. 71 muhtırasının çığ’ından 12 Eylülün silindirine, anarşinin kucağından devlet terörüne, ASALA belasından PKK çıkmazına, devlet çetelerinden FETÖ kumpasına, 28 Şubat cehenneminden 15 Temmuz  Şehitler gecesine kadar süren, iktidarların muktedir olmadığı, devletin bize ait olmadığı korkunç psikolojik tesiri yüksek bir sömürü çağından geliyorum.
Enflasyonun %500 leri geçtiği, bankaların hortumlandığı, devalüasyon üstüne devalüasyonların yaşandığı, devletin kapı kapı batıya dilendiği, devlet adamlarımızın başka devlet adamları karşısında silik muamelelere maruz kaldığı, sıfır ağırlığımızın olduğu devirleri daha dün yaşadık.
(Yahu o günleri unutursak kanımız kurusun be...)
Ben de bu gün evlatlarıma ve emsallerine bütün benliğimle bağırarak diyorum:
-“Sakın ha sakın! Kimse sizi kandırmasın. Babamın ve benim yaşadığım cehennemi yaşamak istemiyorsanız, bu zamanın kıymetini bilin. Dipsiz bir kuyudan, ölümcül bir narkozdan çıktık. Koskoca bir yüzyılı kaybettik. Gelecek yüzyılları kurtarmak istiyorsak bu günün kıskacından kurtulmamız lazım. Bu günün saldırılarına dayanmak zorundayız.”
Şunu bilin ki düşman çok kavidir. Her güce sahip ve her türlü hileyi biliyor. Bizi en az bizim kadar tanıyor. Son on senedir girmedikleri şekil yok. Şimdiye kadar her türlü saldırılarını savuşturduk. Şimdi ise can havli ile saldıracaklar. Bütün oyunlarını birden devreye soktular.
Yine ekonomi ile yine PKK ile yine kripto FETÖ ile, yine içerdeki kalan ajanlarıyla, yine satın aldıkları alçak hainlerle ve yine bunlara kanan aptal ve ahmaklarımızla saldıracaklar. Bu yetmeyecek, devletlerinin resmi yaptırımlarıyla alenen saldıracaklar. Yani anlayacağınız canımızı çok ciddi yakmaya çalışacaklar.
Ama bağlaşıklık sistemimizi devreye sokarsak (yani bize o kadar oyun oynadılar ki artık alıştık, bağışıklık kazandık), tarihimizden aldığımız genlerin iç güdüsüyle cesaretimizi toplarsak, yeryüzü mazlumların ümidi olduğumuz gerçeğinin idrakine varırsak, İlayı kelimetullah mefkûresini lokomotif yapıp o enerjiyle Allah’ın nusretine sığınırsak, asla bileğimizi bükemeyecekler.
Zaten tarihimiz buna defalarca şahitlik yapmıştır.
Tekrar neden olmasın…
Bu yazdıklarımı siyaset üstü düşünün…
Şu adam bu adam muhabbetini bir kenara koyun.
Kişiye olan kızgınlığımız bizi yanıltmasın.
Adamlar bas bas bağırıp diyorlar:
-“Türkiye’nin tek başına hareket etme kabiliyetini elinden mutlaka almamız lazım.”
Her zaman terkesinde taşladıkları; ”solunca sulayıp, büyüyünce budayıp” gönüllü köle olarak alıştıkları Türkiye’yi özlüyorlar.
Eminim ki şu an bu yazımı okuyan; ”Yine duygusala bağladı” diyecektir.
Bu duygusallık değil, hamaset hiç değil.
Düpedüz yaşadığımız gerçeklerdir.
Evet, Anadolu’dan Ankara’ya gidenler devlet idaresinin halkın düşündüğü ve tasavvur ettiği gibi olmadığını müşahede etmiş olabilirler.
Ve büyük bir üzüntü ile ümitsizliğe kapılıp;-“ Anadolu nere bunlar nere” diye bilirler.
Ama hiç kimse şu gerçeği göremiyor:
“İnisiyatif kullanma” gerçeği…
Evet inisiyatif gerçeğinin gücünü her kes bilemez.
Bu güç büyük bir sihir taşıyor.
Aslında bu güç basit bir meyildir.
Tıpkı insanın cüz-i iradesi gibi…
Bir meyil var cennete götürür, bir meyil var cehenneme…
Devlet idaresinin meylide böyledir.
İnisiyatif vardır devleti ve milleti köle yapar (Geçen yüzyıl olduğu gibi), inisiyatif vardır devleti ve milleti cihana efendi yapar.
Bilmem anlatabildim mi?
DİĞER YAZILARI Bebeklerin Gücü.... 01-01-1970 03:00 “Vurun kahpeye” 01-01-1970 03:00 Ormanda 15 Temmuz 01-01-1970 03:00 Orantısız Kavgalar 01-01-1970 03:00 Orman'da Yeni Düzen! 01-01-1970 03:00 Pralamenter sistem aslında ne demek 01-01-1970 03:00 Bir eseri hiddet… 01-01-1970 03:00 Küffara giden dualarımız. 01-01-1970 03:00 15 Temmuz Ve Bir Öneri! 01-01-1970 03:00 Bediüzzaman ve parlamenterler sistem 01-01-1970 03:00 Panama Leaks ve Bediüzzaman 01-01-1970 03:00 Görüyorum ama diyemiyorum. 01-01-1970 03:00 Bir Devrin Anatomisi 01-01-1970 03:00 İnsanları idare edenlerin gözünü kan bürümüş. 01-01-1970 03:00 Ayrık otları ve yaşlı kadınlar 01-01-1970 03:00 Müslümanlar savaşıyor. 01-01-1970 03:00 Sınırı olmayacak… 01-01-1970 03:00 Alın o sapıkları başınıza çalın 01-01-1970 03:00 SÖZ 01-01-1970 03:00 Allah rızasını düşünen üçüncü şahıslara duyurulur 01-01-1970 03:00 Dilimizi yüreğimizle güçlendirmek… 01-01-1970 03:00 Milenyum nesli ve tenha siyaset 01-01-1970 03:00 Neden Mustafa Bulut… 01-01-1970 03:00 Batının gücü nerden geliyor 01-01-1970 03:00 Sineklerin kartallalra savaşı… 01-01-1970 03:00 Ucb’un böylesi… 01-01-1970 03:00 Kavgayla gelen bir mecburiyet 01-01-1970 03:00 İsrail'in muvaffakiyeti, Müslümanların muvaffakiyetsizliği 01-01-1970 03:00 Kutsal mekânlar hapishane gibi 01-01-1970 03:00 Her karışı Peygamber kokuyor 01-01-1970 03:00 Kudüs Gezisi 01-01-1970 03:00 Hiç büyümeseydim 01-01-1970 03:00 Olimpiyatları alsak ne yazar? 01-01-1970 03:00 Dağ tepeye, tepe kuma dönmesin… 01-01-1970 03:00 Mağlubiyetin sırrı 01-01-1970 03:00 SBS'deki başarının çarpıcı öyküsü. 01-01-1970 03:00 Ey menhus ruh artık titre 01-01-1970 03:00 İftar çadırı ve nesli ati 01-01-1970 03:00 Bediüzzaman ve gezi hareketi 01-01-1970 03:00 Belki Garip, Ama Bir Öz Eleştiri 01-01-1970 03:00 Son Osmanlıya son saldırı… 01-01-1970 03:00 Kadınlık onuru 01-01-1970 03:00 Dehlizlerdeki sahte kahramanlar 01-01-1970 03:00 Çelikhan Türkiye’ye sığmıyor. 01-01-1970 03:00 Hangisi daha tehlikeli? 01-01-1970 03:00 Biz Ne Olacağız? 01-01-1970 03:00 Takdir ve İhanet 01-01-1970 03:00 Ne idik, ne olacağız? 01-01-1970 03:00 Mustafa Şahin 01-01-1970 03:00 Bir Liderin Doğuşu 01-01-1970 03:00 Yaşayan Efsane,Reis Yaylagül 01-01-1970 03:00 Mahmut Şahin 01-01-1970 03:00 Toplumsal refleksler 01-01-1970 03:00 Sükût Ediyorum 01-01-1970 03:00 Gelemeyen Bahar 01-01-1970 03:00 Herkes işine Baksın... 01-01-1970 03:00 Suçlu Benim 01-01-1970 03:00 Ormanın Tarihi Yeniden Yazılıyor 01-01-1970 03:00 Baykuş’un Gözleri 01-01-1970 03:00 Bir Masalım Var 01-01-1970 03:00 Deccal operasyonu mu Kürt sorunu mu? 01-01-1970 03:00 Eğitim, Toplum Ve İntihar 01-01-1970 03:00 Çelikhan Ve Kızların Hakkı 01-01-1970 03:00 Bir Çağın İz Düşümleri 2 01-01-1970 03:00 Bir Çağın İz Düşümleri 1 01-01-1970 03:00 Kelimeler canlanır mı? 01-01-1970 03:00 Kavimler neden helak oldular? 01-01-1970 03:00 Ene ve nefsin serüveni 01-01-1970 03:00 Amerika’yı sömürmek… 01-01-1970 03:00 "mahşeri gördüm" 01-01-1970 03:00 Küre-i Arz Konuşunca... 01-01-1970 03:00 Kim ayvayı yiyecek? 01-01-1970 03:00 Baba mı dediniz? 01-01-1970 03:00 Hangi rejim? 01-01-1970 03:00 Bir Çıkmazın Anatomisi 01-01-1970 03:00 Hayal hakikat arası bir şey 01-01-1970 03:00 Zindandaki delik 01-01-1970 03:00 Yumurta idaresi 01-01-1970 03:00 Hain Köpek 01-01-1970 03:00 Bireyin gücü mü cemiyetin gücü mü? 01-01-1970 03:00 Acıdan söz et bana 01-01-1970 03:00 Bu film burda bitmez 01-01-1970 03:00 Demokratik yağmurlar 01-01-1970 03:00 Çelikhan Net ve TOKİ sürecinde almamız gereken ders 01-01-1970 03:00 Ahde Vefa Veya Mü’min’in Yitik Malları 01-01-1970 03:00 Kaymakamların rolü ve Anadolu Mayası 01-01-1970 03:00 Kaymakamlar Geçidi 01-01-1970 03:00 Düşman içimizde… 01-01-1970 03:00 Kördüğüm Bir Dünya… 01-01-1970 03:00 Yansın Tahrir Meydanı 01-01-1970 03:00 Görüyorum ama diyemiyorum 01-01-1970 03:00 Mahkum adam nasıl hür adam olur? 01-01-1970 03:00 “Hür Adam”la açılan ufuklar… 01-01-1970 03:00 "Yarab hayretimi arttır" 01-01-1970 03:00 Her şey 'kün' de saklı 01-01-1970 03:00 Eyvah Amerika'yı kızdırdık 01-01-1970 03:00 Asrın en büyük eğitim yanlışı 01-01-1970 03:00 Tehlike kapımızda 2 01-01-1970 03:00 Tehlike kapımızda 01-01-1970 03:00 Haritaya dikkat! 01-01-1970 03:00 Devlet ve Ramazan Bayramı 01-01-1970 03:00 Onlar rahmete uçtu ya bize ne olacak? 01-01-1970 03:00 Perde gerisine bakalım bence… 01-01-1970 03:00 En büyük buluşma 01-01-1970 03:00 Yıkılmayan duvarlar (Mutluluğa yolculuk-2) 01-01-1970 03:00 Heni en lekum (Mutluluğa yolculuk) 01-01-1970 03:00 Asya'nın bahtına saplandım 2 01-01-1970 03:00 Şahin Bakışlı adam 01-01-1970 03:00 Hesaplanmayan Hesap 01-01-1970 03:00 Dağdan iniş… 01-01-1970 03:00 Cennette futbol var mı 01-01-1970 03:00 Gerçeğin çizgileri ve bir Ceylan 01-01-1970 03:00 Bayramlar Ve Bazı Adetlerimiz 01-01-1970 03:00 Irmak Ummanda Boğulur 01-01-1970 03:00 Tahrik,yara ve kontr hareketler. 01-01-1970 03:00 Cüruf’a Dikkat 01-01-1970 03:00 Ham Çarık Ve Kıl Çorap 01-01-1970 03:00 Uygun Adım 01-01-1970 03:00 Şimdi Jari Zamanı 01-01-1970 03:00 Ve yeni valimiz... 01-01-1970 03:00