Bir Devrin Anatomisi

Sabri Altun

01-02-2016 13:00

1970 li yıllardır.

Nur camiasıyla yeni tanışmışım.

Her ne kadar aileden gelen Adalet Partisi sevdası taşıyorsak da, tanıştığım nur hakikatlerinde Üstat kesinlikle siyasetten uzak kalınmasını emretmiş.

Bu emir o ilk nurlarla tanışma döneminin verdiği ihlâsla kesin bir karar olarak beynim ve gönlümde kabul görmektedir.

Hakikaten derslerde hiç siyaset konuşulmamaktadır.

Dolayısıyla evdeki siyaset tartışmalarına hızla kulak kapamış nur hizmetine konsantre olmuşum.

Derken bir seçim zamanına denk geldik. Birden cemaat’te de ders bittikten sonra kalan birkaç Abi siyaset konuşmaya başladı.

Ve bu konuşma çocuk kafama sığmamaya başladı.

Hemen ağabeylere sordum: “Üstat siyaset yok diyor siz siyaset konuşuyorsunuz. Hatta partiyi de belirtiyorsunuz. Bu neyin nesi?”

Tabi hemen bilgiç bilgiç baş sallamaların sonunda: “evet biz siyaset yapmıyoruz ama oyumuzu da kullanmak zorundayız.”

-“Ama Üstat…”

-“Evet, Üstat hiç siyasetle uğraşmadığı halde zamanı gelmiş 1950 de demokrat partiye oy vermiştir.”

-“Allah Allah Üstat kendisiyle çelişiyor mu?”

-“Hayır, hâşâ Üstat kendisiyle çelişmiyor. Üstat muktezayı hale mutabık hareket ediyor.”

-“O ne demek?”

-“Yani zamanın şartlarına göre nasıl hareket edilmesi gerekiyorsa öyle davranmış.”

-“Ama bir adam (euzu billahimine şeytani ve siyaseti) demiş ve asla bakmamış ve bakılmamasını da ısrarla tavsiye etmişse sonra kalkıp bir partiyi desteklemesi kafamı pek sığmıyor.”

 Yine bilgiç bir tebessüm ve sırtımın sıvazlanması sonucu:

-“sen daha çok gençsin illerde her şeyi anlarsın. Sadece ustada güven gerisini fazla düşünme. Hem şu anda siyaset yapsak ta sizler için uygun düşmez. Ayrıca başka bu konuda soran olursa vereceğin cevap şu olmalı: biz nur talebeleri olarak sağın en büyük partisine oy veriyoruz ki kominizim başka sol partilerin kanatları altında ülkeye gelmesin.”

Eh o zamanın şartlarına göre ve yukarda da belirttiğim gibi aileden gelen Adalet Partililiğimizden dolayı hoşuma gitmiş derslere devam kararı almıştım.

Yalnız o çağdaki arkadaşlarımdan diğer partilere mensup çocuklar dersleri terk etmeye başlamışlardı.

·                  

Derken bir başka seçim zamanı daha gelmişti.

(Çünkü 70 li yılların sonuydu ülke çalkantı içindeydi.)

Bu sefer daha fazla siyaset konuşulmaya başlandı.

Birazcık hoşumuza da gidiyordu.

Demirel’den sitayişle bahsediliyor Erbakan’a kızılıyor Ecevit’ten nefret ediliyordu.

Türkeş’e ise “Milliyetçi Cephe” hükümetlerinde iyi huylu ortak olmasından dolayı hiç kızılmıyordu.

Tabi ileriki zamanlarda 60 ihtilalini yapanların içinde Türkeş’in olduğunu ve Üstat hazretlerinin kabrinin değiştirilmesinde baş aktörlerden birisi olduğunu öğrendiğimde en azında iç âlemlerimizde buğzedilmesi gereken birisi olduğu halde kızılmamasının sebebinin siyaset olduğunu kavramıştım.

Hani kendi tarafındaki şeytani melek görme eğilimi var ya.

Hani üstadın en çok kızdığı siyasetin o yönü…

Her neyse o dönemde de siyaset yapılması yine kafamı kurcalamaya başlamıştı.

Zira tartıştığımız birçok emsallerimizin tek eleştirdikleri konu siyasi yaklaşımımızdı.

Demirel ve Adalet Partisi en yumuşak karnımız olmuştu.

Arkadaşlar bize saldırdıkça bizde ağabeylere saldırmaya başladık.

Tabi Risaleleri okuyunca aslında hiç siyasetle uğraşılmaması gerektiğini anlıyoruz lakin ağabeylerin anlatışlarını dinleyince siyasetin önemli olduğunu kabul ediyorduk.

Kısaca garip bir ikilem içine girmiştik.

“Demek Risaleleri tam kavrayacak potansiyele sahip değildik. Ağabeyler böyle yaptığına göre Üstadın o yöndeki derslerini biz demek yanlış anlıyoruz. Ağabeylerin bir bildiği muhakkak vardır”

Bu tür düşünceler ışığında kendimize teselli verirken yinede dışarıda bizi zora sokan soruları onlara da yöneltiyorduk.

“Üstat nur ile siyaset topuzu bir arada olmaz” dediği halde neden siyaset ve partiler” diye tekrar sorduk.

Bu sefer yepyeni bir kavram la tanışıyorduk.

“Ehveni şer…”

Her taraf şer ise hepsi kötü ise en az kötü olanı seçmek zorundayız ki en az tahribatla geçiştirilsin.

Eh bu cevap biraz tatminkâr olmuştu ve sorgulamamız bitmişti.

Tatmin olmuştuk. Lakin hiçbir zaman bir başka partiliyi de cemaate getirmedik.

Fakat gözle görülür bir çelişki yaşıyordum.

DİĞER YAZILARI Bebeklerin Gücü.... 01-01-1970 03:00 Devletin inisiyatif gücü 01-01-1970 03:00 “Vurun kahpeye” 01-01-1970 03:00 Ormanda 15 Temmuz 01-01-1970 03:00 Orantısız Kavgalar 01-01-1970 03:00 Orman'da Yeni Düzen! 01-01-1970 03:00 Pralamenter sistem aslında ne demek 01-01-1970 03:00 Bir eseri hiddet… 01-01-1970 03:00 Küffara giden dualarımız. 01-01-1970 03:00 15 Temmuz Ve Bir Öneri! 01-01-1970 03:00 Bediüzzaman ve parlamenterler sistem 01-01-1970 03:00 Panama Leaks ve Bediüzzaman 01-01-1970 03:00 Görüyorum ama diyemiyorum. 01-01-1970 03:00 İnsanları idare edenlerin gözünü kan bürümüş. 01-01-1970 03:00 Ayrık otları ve yaşlı kadınlar 01-01-1970 03:00 Müslümanlar savaşıyor. 01-01-1970 03:00 Sınırı olmayacak… 01-01-1970 03:00 Alın o sapıkları başınıza çalın 01-01-1970 03:00 SÖZ 01-01-1970 03:00 Allah rızasını düşünen üçüncü şahıslara duyurulur 01-01-1970 03:00 Dilimizi yüreğimizle güçlendirmek… 01-01-1970 03:00 Milenyum nesli ve tenha siyaset 01-01-1970 03:00 Neden Mustafa Bulut… 01-01-1970 03:00 Batının gücü nerden geliyor 01-01-1970 03:00 Sineklerin kartallalra savaşı… 01-01-1970 03:00 Ucb’un böylesi… 01-01-1970 03:00 Kavgayla gelen bir mecburiyet 01-01-1970 03:00 İsrail'in muvaffakiyeti, Müslümanların muvaffakiyetsizliği 01-01-1970 03:00 Kutsal mekânlar hapishane gibi 01-01-1970 03:00 Her karışı Peygamber kokuyor 01-01-1970 03:00 Kudüs Gezisi 01-01-1970 03:00 Hiç büyümeseydim 01-01-1970 03:00 Olimpiyatları alsak ne yazar? 01-01-1970 03:00 Dağ tepeye, tepe kuma dönmesin… 01-01-1970 03:00 Mağlubiyetin sırrı 01-01-1970 03:00 SBS'deki başarının çarpıcı öyküsü. 01-01-1970 03:00 Ey menhus ruh artık titre 01-01-1970 03:00 İftar çadırı ve nesli ati 01-01-1970 03:00 Bediüzzaman ve gezi hareketi 01-01-1970 03:00 Belki Garip, Ama Bir Öz Eleştiri 01-01-1970 03:00 Son Osmanlıya son saldırı… 01-01-1970 03:00 Kadınlık onuru 01-01-1970 03:00 Dehlizlerdeki sahte kahramanlar 01-01-1970 03:00 Çelikhan Türkiye’ye sığmıyor. 01-01-1970 03:00 Hangisi daha tehlikeli? 01-01-1970 03:00 Biz Ne Olacağız? 01-01-1970 03:00 Takdir ve İhanet 01-01-1970 03:00 Ne idik, ne olacağız? 01-01-1970 03:00 Mustafa Şahin 01-01-1970 03:00 Bir Liderin Doğuşu 01-01-1970 03:00 Yaşayan Efsane,Reis Yaylagül 01-01-1970 03:00 Mahmut Şahin 01-01-1970 03:00 Toplumsal refleksler 01-01-1970 03:00 Sükût Ediyorum 01-01-1970 03:00 Gelemeyen Bahar 01-01-1970 03:00 Herkes işine Baksın... 01-01-1970 03:00 Suçlu Benim 01-01-1970 03:00 Ormanın Tarihi Yeniden Yazılıyor 01-01-1970 03:00 Baykuş’un Gözleri 01-01-1970 03:00 Bir Masalım Var 01-01-1970 03:00 Deccal operasyonu mu Kürt sorunu mu? 01-01-1970 03:00 Eğitim, Toplum Ve İntihar 01-01-1970 03:00 Çelikhan Ve Kızların Hakkı 01-01-1970 03:00 Bir Çağın İz Düşümleri 2 01-01-1970 03:00 Bir Çağın İz Düşümleri 1 01-01-1970 03:00 Kelimeler canlanır mı? 01-01-1970 03:00 Kavimler neden helak oldular? 01-01-1970 03:00 Ene ve nefsin serüveni 01-01-1970 03:00 Amerika’yı sömürmek… 01-01-1970 03:00 "mahşeri gördüm" 01-01-1970 03:00 Küre-i Arz Konuşunca... 01-01-1970 03:00 Kim ayvayı yiyecek? 01-01-1970 03:00 Baba mı dediniz? 01-01-1970 03:00 Hangi rejim? 01-01-1970 03:00 Bir Çıkmazın Anatomisi 01-01-1970 03:00 Hayal hakikat arası bir şey 01-01-1970 03:00 Zindandaki delik 01-01-1970 03:00 Yumurta idaresi 01-01-1970 03:00 Hain Köpek 01-01-1970 03:00 Bireyin gücü mü cemiyetin gücü mü? 01-01-1970 03:00 Acıdan söz et bana 01-01-1970 03:00 Bu film burda bitmez 01-01-1970 03:00 Demokratik yağmurlar 01-01-1970 03:00 Çelikhan Net ve TOKİ sürecinde almamız gereken ders 01-01-1970 03:00 Ahde Vefa Veya Mü’min’in Yitik Malları 01-01-1970 03:00 Kaymakamların rolü ve Anadolu Mayası 01-01-1970 03:00 Kaymakamlar Geçidi 01-01-1970 03:00 Düşman içimizde… 01-01-1970 03:00 Kördüğüm Bir Dünya… 01-01-1970 03:00 Yansın Tahrir Meydanı 01-01-1970 03:00 Görüyorum ama diyemiyorum 01-01-1970 03:00 Mahkum adam nasıl hür adam olur? 01-01-1970 03:00 “Hür Adam”la açılan ufuklar… 01-01-1970 03:00 "Yarab hayretimi arttır" 01-01-1970 03:00 Her şey 'kün' de saklı 01-01-1970 03:00 Eyvah Amerika'yı kızdırdık 01-01-1970 03:00 Asrın en büyük eğitim yanlışı 01-01-1970 03:00 Tehlike kapımızda 2 01-01-1970 03:00 Tehlike kapımızda 01-01-1970 03:00 Haritaya dikkat! 01-01-1970 03:00 Devlet ve Ramazan Bayramı 01-01-1970 03:00 Onlar rahmete uçtu ya bize ne olacak? 01-01-1970 03:00 Perde gerisine bakalım bence… 01-01-1970 03:00 En büyük buluşma 01-01-1970 03:00 Yıkılmayan duvarlar (Mutluluğa yolculuk-2) 01-01-1970 03:00 Heni en lekum (Mutluluğa yolculuk) 01-01-1970 03:00 Asya'nın bahtına saplandım 2 01-01-1970 03:00 Şahin Bakışlı adam 01-01-1970 03:00 Hesaplanmayan Hesap 01-01-1970 03:00 Dağdan iniş… 01-01-1970 03:00 Cennette futbol var mı 01-01-1970 03:00 Gerçeğin çizgileri ve bir Ceylan 01-01-1970 03:00 Bayramlar Ve Bazı Adetlerimiz 01-01-1970 03:00 Irmak Ummanda Boğulur 01-01-1970 03:00 Tahrik,yara ve kontr hareketler. 01-01-1970 03:00 Cüruf’a Dikkat 01-01-1970 03:00 Ham Çarık Ve Kıl Çorap 01-01-1970 03:00 Uygun Adım 01-01-1970 03:00 Şimdi Jari Zamanı 01-01-1970 03:00 Ve yeni valimiz... 01-01-1970 03:00